• BIP
  • Tłumacz języka migowego
Projekty i inwestycje unijne
kup bilet
Zamek Piastowski
Zamek Piastowski w Raciborzu
Strona główna/Dla zwiedzających/Regulaminy/Regulamin sprzedaży biletów

Regulamin sprzedaży biletów wstępu do Zamku Piastowskiego w Raciborzu

§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin (zwany dalej „Regulaminem”) określa szczegółowe zakupu biletów wstępu do Zamku Piastowskiego w Raciborzu siedzibą w Raciborzu przy ul. Zamkowej 2, 47-400 Racibórz, wpisanego do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pod nr ........., posiadającego numer NIP: ..................... oraz numer REGON: ....................., o adresie strony internetowej: www.zamekpiastowski.pl (zwanej dalej „stroną internetową Zamku”), adresie poczty elektronicznej: WYŚLIJ WIADOMOŚĆ, numerze telefonu: +48 32 414 02 33 (zwanego dalej „Zamkiem”).
  2. Zamek zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian oraz aktualizacji postanowień Regulaminu w każdym czasie, przy czym informacja o zmianie jego treści, wraz z jego zaktualizowaną wersją, każdorazowo będzie zamieszczana na stronie internetowej Zamku.
  3. Klienci indywidualni mogą dokonać zakupu biletów wstępu do Zamku w dwojaki sposób:
    1. w kasie zlokalizowanej w Centrum Informacji Turystycznej na Zamku Piastowskim w Raciborzu,
    2. drogą elektroniczną, za pośrednictwem strony internetowej Zamku.
  4. Klienci grupowi mogą dokonać rezerwacji biletów wstępu do Zamku, kierując korespondencję w tej sprawie na adres poczty elektronicznej WYŚLIJ WIADOMOŚĆ lub ich zakupu drogą elektroniczną po wcześniejszym uzgodnieniu e-mailowym daty i godziny wizyty, na która udostępnione zostanie więcej biletów.
  5. W celu zakupu biletów wstępu do Zamku drogą elektroniczną należy wypełnić na stronie internetowej Zamku formularz rejestracji poprawnymi i aktualnymi danymi oraz stosować się do zawartych tam instrukcji. Nie zastosowanie się do instrukcji może spowodować brak możliwości skutecznego nabycia w/w biletów.
  6. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości działania formularza rejestracji, o którym mowa w treści ust. 5 niniejszego paragrafu, należy się niezwłocznie kontaktować na adres poczty elektronicznej: WYŚLIJ WIADOMOŚĆ. Kontakt ten stanowić będzie podstawę i warunek skutecznego składania reklamacji z tego tytułu.
  7. Regulamin jest dostępny w kasie Zamku oraz na stronie internetowej Zamku.
  8. Wszczęcie procesu zakupu biletów wstępu do Zamku potwierdza fakt uprzedniego zapoznania się z treścią:
    1. Regulaminu,
    2. Regulaminu zwiedzania Zamku, zamieszczonego na stronie internetowej Zamku (zwanego dalej „Regulaminem zwiedzania”)
      oraz oznacza ich akceptację, stanowiąc jednocześnie zobowiązanie do przestrzegania określonych w nich zasad.

§ 2. Zasady wstępu do Zamku

  1. Ogólne zasady wstępu do Zamku określa Regulamin zwiedzania.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące dni oraz godzin otwarcia Zamku oraz ewentualne wyjątki od tych zasad dostępne są na stronie internetowej Zamku oraz w Punkcie Informacji Turystycznej na Zamku.
  3. Zwiedzanie Zamku oraz udział w wybranych wydarzeniach, udostępnianych w ramach oferty programowej Zamku, jest odpłatne.
  4. Wysokość opłat, o których mowa w treści ust. 3 niniejszego paragrafu, określa cennik, dostępny na stronie internetowej Zamku oraz w Punkcie Informacji Turystycznej na Zamku. Ceny, wskazane w w/w cenniku, są kwotami brutto, zawierającymi podatek VAT, obliczony zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
  5. W ramach swojej oferty programowej Zamek organizuje również wydarzenia, na które wstęp jest bezpłatny. Informacje dotyczące tego rodzaju wydarzeń są dostępne na stronie internetowej Zamku oraz w Punkcie Informacji Turystycznej na Zamku. Wstęp odbywa się wówczas na podstawie biletów ewidencyjnych, które należy pobrać od Organizatora lub w inny sposób określony w Regulaminie Imprezy.
  6. Zakup biletów wstępu do Zamku jest możliwa pod warunkiem dostępności miejsc w danym dniu lub też godzinie.
  7. Godziny pracy Punktu Informacji Turystycznej na Zamku podane sa na stronie internetowej Zamku.
  8. Ze względów konserwatorskich liczba zwiedzających, przebywających na terenie ekspozycji Zamku, jest ograniczona, z uwagi na to może następować czasowe wstrzymanie sprzedaży biletów w kasie Zamku w szczególności na wycieczki z przewodnikiem.
  9. Ze względu na organizację w Zamku wydarzeń o charakterze państwowym, powiatowym, miejskim lub komercyjnym może dochodzić do częściowych ograniczeń w dostępności do części lub też do wszystkich sal ekspozycyjnych lub też części wystaw.
  10. Zakup biletu ulgowego w kasie Zamku wiąże się z koniecznością uprzedniego okazania dokumentu uprawniającego do skorzystania z ulgi, natomiast zakup biletu ulgowego drogą elektroniczną z koniecznością okazania dokumentu uprawniającego do skorzystania z ulgi w trakcie kontroli biletów przy wejściu do Zamku.

§ 3. Sprzedaż biletów dla osób indywidualnych

  1. Klienci indywidualni mogą kupować bilety wstępu do Zamku w jego Punkcie Informacji Turystycznej na Zamku oraz drogą elektroniczną za pośrednictwem strony internetowej Zamku.
  2. Klienci indywidualni w ramach jednego zakupu biletów na zwiedzanie wystaw stałych lub czasowych Zamku mogą nabyć określąną przez Dyrekcję Zamku ilość biletów. Ilość określana jest prze Zarządznie Dyrekcji Zamku. W przypadku koncertów lub innych wydarzeń może być wprowadzony inny limit biletów, przy czym informacja w tym zakresie każdorazowo będzie udostępniana w ogłoszeniu o danym koncercie lub innym wydarzeniu, jak również w Punkcie Informacji Turystycznej na Zamku.
  3. Klienci indywidualni kupujący bilety wstępu do Zamku drogą elektroniczną zobowiązani są wydrukować bilety przesłane przy realizacji zamówienia oraz okazać je bileterowi przy wejściu na wystawę lub dane wydarzenie na Zamku.
  4. Bilet na zwiedzanie ekspozycji stałych Zamku, odwiedzanych z Przewodnikiem, można kupić najpóźniej na godzinę przed jego zamknięciem.
  5. Dostępność biletów wstępu do Zamku na zwiedzanie wystaw czasowych jest każdorazowo ustalana i może być rożna z uwagi na lokalizację danej wystawy, przepustowość i jej wielkość.
  6. Zakupu biletów wstępu do Zamku drogą elektroniczną można dokonać najpóźniej na godzinę przed rozpoczęciem danego wydarzenia. Po tym czasie  bilety dostępne będą jedynie w Punkcie Informacji Turystycznej na Zamku.
  7. W celu zakupu biletów wstępu do Zamku drogą elektroniczną, po dokonaniu ich wyboru, w ciągu 15 minut od momentu jego dokonania, należy uiścić stosowną opłatę poprzez elektroniczny system płatności. Nieuiszczenie stosownej opłaty spowoduje anulowanie wyboru. Po uiszczeniu w/w opłaty system sprzedaży generuje automatycznie bilety elektroniczne a dokument sprzedaży zostanie dosłany na podany adres e-mail lub też będzie do odbioru w Punkcie Informacji Turystycznej na Zamku. W przypadku nieotrzymania biletów elektronicznych na wskazany adres poczty elektronicznej należy zwrócić się do Punktu Informacji Turystycznej na Zamku, najpóźniej na 30 minut w planowanym terminie wizyty, w godzinie ich otwarcia, w celu potwierdzenia prawa do wejścia oraz odebrania biletów.
  8. Wejście na ekspozycje Zamku następuje w dniu, określonym na bilecie i o określonej godzinie.
  9. Zakupiony bilet wstępu do Zamku należy okazać bileterowi przy wejściu na wystawę lub dane wydarzenie Zamku.
  10. W przypadku spóźnienia Klienta na zwiedzanie bilety wstępu do Zamku tracą ważność. W szczególnie uzasadnionych przypadkach i przy dostępności innych terminów istnieje możliwość ustalenia innej godziny lub daty. Sprawy takie rozpartuje Dyrekcja za pośrednictwem Punkt Informacji Turystycznej.

§ 4. Sprzedaż biletów dla grup zorganizowanych

  1. Zwiedzanie Zamku w grupach zorganizowanych jest możliwe po dokonaniu zakupu biletów wstępu do Zamku w Punkcie Informacji Turystycznej na Zamku lub za pośrednictwem strony internetowej Zamku.
  2. Przy zakupie biletów online dla grupy, jeżeli grupa zorganizowana liczy więcej osób niż dostępnych jest biletów na daną godzinę, należy zwrócić się do Punktu Informacji Turystycznej pod adresem WYŚLIJ WIADOMOŚĆ lub telefonicznie z prośbą o zwiększenie dostępności biletów.
  3. Dyrekcja ma prawo odmówić zwiększenia ilości biletów na zaproponowaną godzinę proponując alternatywne terminy zwiedzania przez dużą grupę.
  4. Można również dokonać rezerwacji biletów dla grupy za pośrednictwem poczty elektronicznej, kierując korespondencję w tej sprawie na adres: WYŚLIJ WIADOMOŚĆ
  5. Zgłoszenie rezerwacji biletów wstępu do Zamku powinno nastąpić nie później niż 7 dni przed planowanym terminem zwiedzania, po uprzednim potwierdzeniu, że na daną datę i godzinę nie zostały już wyprzedane bilety.
  6. Rezerwacja biletów wstępu do Zamku dla grupy uzyskuje status potwierdzonej, po ostateczny potwierdzeniu wizyty przez Punkt Informacji Turystycznej na Zamku lub też opłacenie zakupionych biletów przez system zakupu online, gdzie na wybraną datę i godzinę zostanie zwiększona pula dostępnych wejściówek.
  7. Nieuiszczenie stosownej opłaty spowoduje automatyczne anulowanie rezerwacji. Po opłaceniu rezerwacji poprzez elektroniczny system płatności, system sprzedaży generuje automatycznie bilety elektroniczne będący dokumentem sprzedaży. W przypadku nieotrzymania biletów elektronicznych na wskazany adres poczty elektronicznej należy zwrócić się do kas Zamku, najpóźniej w planowanym terminie wizyty, w godzinie ich otwarcia, w celu odbioru biletów.
  8. Bilety wstępu do Zamku, zakupione drogą elektroniczną, grupa zwiedzających zobowiązana jest wydrukować i okazać bileterowi/przewodnikowi przy wejściu na wystawę lub dane wydarzenie Zamku.
  9. Zwiedzanie Zamku w grupach zorganizowanych jest możliwe z tylko z Przewodnikiem.
  10. Do oprowadzania po Zamku są upoważnieni Przewodnicy zatrudniani przez Zamek.
  11. Maksymalna liczba osób w grupie oprowadzanej przez przewodnika to 35 osób. Grupy zorganizowane liczące więcej niż 35 osób dzielone są na mniejsze grupy.
  12. Wejścia na zwiedzanie ekspozycji Zamku odbywają się o wyznaczonych godzinach.
  13. Wejście na ekspozycje Zamku następuje w dniu, określonym na bilecie i o określonej godzinie.
  14. W przypadku spóźnienia grupy na zwiedzanie bilety wstępu do Zamku tracą ważność. W szczególnie uzasadnionych przypadkach i przy dostępności innych terminów istnieje możliwość ustalenia innej godziny lub daty. Sprawy takie rozpartuje Dyrekcja za pośrednictwem Punkt Informacji Turystycznej.
  15. W przypadku, gdy potrzeba wystawienia faktury VAT została zgłoszona w terminie późniejszym niż moment zakupu biletów wstępu do Zamku drogą elektroniczną, Zamek wystawi fakturę VAT w terminach zgodnych z obowiązującymi przepisami prawa.

§ 5. Płatność

  1. Płatność za bilety wstępu do Zamku może być realizowana:
    1. w Punkcie Informacji Turystycznej, przy czym Kasa przyjmuje płatność w złotówkach oraz akceptuje karty płatnicze. Informacja o obsługiwanych rodzajach kart dostępna jest przy stanowiskach sprzedaży biletów,
    2. za pomocą strony internetowej, za pośrednictwem partnera przelewy24.pl, na którą następuje automatyczne przekierowanie bezpośrednio po złożeniu zamówienia, za pomocą udostępnionych tamże form płatności i na zasadach określonych w regulaminie dokonywania wpłat wyzej wymienionego serwisu płatniczego.
  2. Płatność wynikająca z jednego zamówienia powinna zostać dokonana jednorazowo, w całości oraz zawierać cenę wszystkich zamówionych biletów wstępu do Zamku.
  3. Potwierdzeniem dokonania zapłaty jest wiadomość e-mail, która zostanie wysłana na adres podany podczas składania zamówienia.
  4. Reklamacje dotyczące płatności należy zgłaszać zgodnie z regulaminem wyżej wymienionego serwisu płatniczego, zamieszczonym na stronie internetowej: https://www.przelewy24.pl/regulamin 

§ 6. Ważność biletów i zwroty

  1. Bilet wstępu na Zamek Piastowski upoważnia do wstępu w dacie i o godzinie podanej na bilecie.
  2. Bilety wstępu na wystawy stałe i czasowe Zamku są ważne zgodnie z przedziałem godzinowym podanym na bilecie i w godzinach jego otwarcia.
  3. Zwrot biletów indywidualnych oraz grupowych możliwy jest jedynie w przypadku biletów zakupionych w Punkcie Informacji Turystycznej na Zamku i może nastąpić nie później niż na 3 dni przed planowanym terminem zwiedzania lub wydarzenia (włącznie z tym terminem). Podstawę zwrotu biletów stanowi dowód ich zakupu (paragon fiskalny dołączany do biletów przy sprzedaży, paragon z terminala płatniczego (w przypadku płatności kartą) dołączony do biletów przy sprzedaży, faktura VAT). W celu dokonania zwrotu biletów należy przesłać stosowne oświadczenie w tym zakresie na piśmie na adres poczty elektronicznej: WYŚLIJ WIADOMOŚĆ lub złożyć je osobiście w Punkcie Informacji Turystycznej na Zamku.
  4. Klienci grupowi, którzy stosownie do postanowień § 4 Regulaminu dokonali zakupu biletów wstępu do Zamku mogą zrezygnować z terminu, przesyłając stosowne oświadczenie w tym zakresie na piśmie, na adres poczty elektronicznej: promocja@zamekpiastowski.pl w terminie 14 dni przed planowanym terminem zwiedzania, wskazując przy tym na datę zaplanowanej wizyty, numer rezerwacji, liczbę zwracanych biletów wstępu do Zamku.
  5. Zwroty należności będą dokonywane:
    1. w Punkcie Informacji Turystycznej na Zamku gotówką lub na kartę płatniczą, zgodnie z formą, w jakiej płatność została wcześniej uiszczona;
    2. na numer rachunku bankowego, wskazany we wniosku o zwrot lub na numer rachunku, z którego została dokonana wpłata drogą elektroniczną.
  6. Biletów wstępu do Zamku, zakupionych drogą elektroniczną, nie można wymienić na inny termin lub inny rodzaj biletu.
  7. Zamek w uzasadnionych przypadkach zastrzega sobie możliwość zmiany form i zasad rezerwacji biletów wstępu do Zamku oraz godzin wstępu na wybrane wydarzenia. Informacje o zmianach podane zostaną do wiadomości publicznej na stronie internetowej Zamku. W szczególnych wypadkach Zamek zastrzega sobie prawo do poinformowania o zmianach w momencie ich wystąpienia. Osobom, które dokonały zakupu biletów wstępu do Zamku, przysługuje z tego tytułu prawo do zmiany terminu wizyty lub do zwrotu uiszczonej z tego tytułu opłaty bez względu na formę zakupu.
  8. W oparciu o treść przepisu art. 38 pkt. 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2017.683 t.j. z dnia 2017.03.30) prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umowy o świadczenie usług związanych m.in. z wydarzeniami rozrywkowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi.

§ 7. Reklamacje

  1. Reklamacje dotyczące procesu rezerwacji lub/i zakupu biletów wstępu do Zamku można złożyć na piśmie, opatrzonym własnoręcznym podpisem, kierując korespondencję w tej sprawie na adres siedziby Zamku, wskazany w treści ust. 1 § 1 Regulaminu lub drogą elektroniczną, wysyłając ją na adres e-mail: WYŚLIJ WIADOMOŚĆ. W takim przypadku Zamek niezwłocznie przesyła drogą elektroniczną potwierdzenie jej otrzymania.
  2. W reklamacji należy wskazać, czego dotyczy reklamacja oraz wskazać szczegółowe dane dotyczące reklamowanego procesu rezerwacji lub/i zakupu biletów wstępu do Zamku w szczególności: Imię i nazwisko reklamującego, datę reklamacji, adres korespondencyjny / e-mail, numer transakcji, datę transakcji, datę stwierdzenia nieprawidłowości, kwotę transakcji / kwotę reklamowaną, powód reklamacji
  3. W procesie reklamacyjnym Zamek ma prawo dopytywać o dodatkowe dane i szczegóły a Reklamujący musi udzielić odpowiedzi.
  4. Reklamacja będzie rozpatrzona niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.
  5. O wyniku postępowania reklamacyjnego Zamek poinformuje zgłaszającego na piśmie, kierując w tej sprawie korespondencję na adres nadawcy lub wysyłając na adres poczty elektronicznej, wskazany w zgłoszeniu reklamacyjnym.
  6. Rozpatrzenie reklamacji przez Zamek nie wyłącza prawa do dochodzenia roszczeń na zasadach ogólnych.

§ 8. Ochrona danych osobowych

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych dostępna jest na stronie internetowej Zamku. Wszczęcie procesu zakupu biletów do Zamku potwierdza fakt uprzedniego zapoznania się z jej treścią oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji w/w procesów.

§ 9. Postanowienia końcowe

W sprawach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.2018.1025 t.j. z dnia 2018.05.29), ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2017.1219 t.j. z dnia 2017.06.24), ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2017.683 t.j. z dnia 2017.03.30) oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa.


Regulamin z dnia ..................

do góry